Saturday 3 November 2012

AC!D Audio Technology v2.0 for CM9 Based

AC!D Audio Technology v2.0

GINGERBREAD IS NOT SUPPORTED
Be sure you are on a CYANOGEN (9-10) or AOKP based ROM (if it's not the case you may end in bootloop)








This MOD is Specially build to enhance sound quality on Your headset, earphone, headphone and on your speaker.

You'll have overall better Bass
A better sound quality (specially on basic headset)
An overall clearer sound (less distortion and bad noise)
A better compatibility with good headphone (special preset for headphone)
No more bad sound on speaker, sound will be clear and volume higher on some device
really better sound on video recording
more sound frequencies for a better experience

Ported several audio technology:
- Beats Audio by Dr Dre (Powerfull bass)
- Clearbass Sound by Sony (Clear Bass)
- Xloud by SonyEricsson (higher sound volume and clearer sound on speaker)
- Dolby Digital Sound (Equalizer enhancer bass setting and Surround setting)
- Surround Sound (Deeper bass and reduction of bass distortion plus Eq setting support)
- Alsa by Walkman (Audio resampling and driver activation for android phone)
- Dynamic Bass by Walkman (more Bass frequence and better bass support)
- DSP Manager by Cyanogen Team (Eq setting support overall more powerfull sound)
- Audio resampling from Sony Xperia T (NEW!)
- Clearbass audio setting from Xperia T (NEW! Bass even clearer and deeper than before!)
- Sony Walkman Player ( NEW! now with Xperia V style!)


Download AC!D Audio Technology v2.0 :

Mediafire  |  Free Direct Link

How to Install AC!D Audio Technology v2.0 :

1. Download UltimateSound from the link above
2. Download Walkman player addon (only if you need it)
3. Put it in your SDCard
4. COPY audio_effect.conf file located in system/etc into your SDcard (you might

    need this file in case of no sound issue)
5. Reboot into Recovery
6. BACKUP your System!!!
7. If you flashed any of previous soundmod release reflash your ROM or restore a

    backup without any SoundMOD (only way to be sure there is on issue at all)
8. Flash UltimateSound.
9. Reboot


"In case of bootloop restore your backup"
"If you don't have any Sound try replacing audio_effect.conf located in system/etc by the one you saved previously" Once rebooted check if following lines have been added to your build.prop:



Code:
#XSIncredibleBass config by R-ik
ro.semc.xloud.supported=true
persist.service.xloud.enable=1
ro.semc.sound_effects_enabled=true
#ALSA Driver Activation
af.resampler.quality=255
(if it's not the case do it manually)
Reboot
Done, Enjoy the awesomeness of Music!

1 comment:

  1. TOUT LE MONDE A LIRE CE TÉMOIGNAGE SUR LA FAÇON D'OBTENIR MON PRÊT D'UNE SOCIÉTÉ DE PRÊT LÉGITAIRE ET DE CONFIANCE Je m'appelle Kjerstin Lis, je cherchais un prêt pour régler mes dettes, tous ceux que j'ai rencontrés se sont fait arnaquer et ont pris mon argent jusqu'à ce que je rencontre enfin M., Benjamin Breil Lee Il a pu m'accorder un prêt de R 450 000,00 et a également aidé d'autres collègues à moi. je parle comme la personne la plus heureuse du monde entier aujourd'hui et je me suis dit que tout prêteur qui sauve ma famille de notre mauvaise situation, je dirai le nom au monde entier et je suis si heureux de dire que ma famille est de retour pour de bon parce que j'avais besoin d'un prêt pour recommencer ma vie car je suis une mère célibataire avec 3 enfants et le monde entier semblait être suspendu à moi jusqu'à ce que je parle du DIEU qui a envoyé un prêteur qui a changé ma vie et celui de ma famille, un prêteur craignant DIEU, M., Benjamin, il était le Sauveur DIEU envoyé pour sauver ma famille et au début je pensais que ce ne serait pas possible tant que je n'aurais pas reçu mon prêt, je l'ai invité chez ma famille. -société qu'il n'a pas déclinée et je conseillerai à quiconque a réellement besoin d'un prêt de contacter M., Benjamin Breil Lee par e-mail à (247officedept@gmail.com) car il est le prêteur le plus compréhensif et le plus aimable que je ont déjà rencontré un cœur attentionné. Il ne sait pas que je fais cela en répandant sa bonne volonté envers moi, mais je pense que je devrais partager cela avec vous tous, contactez la bonne société de prêt par e-mail via: 247officedept@gmail.com ou whatsapp + 1-989-394-3740. .

    ReplyDelete